REDin yhteistyö NVIDIAn kanssa mahdollistaa R3D® 8K-videoeditoinnin

Videon- ja elokuvantuottajia RED-yhteisöön liittymisessä on perinteisesti arveluttanut kameran tallennusformaatti. Siinä missä R3D®-koodekki tallennusformaattina laatuhäviöttömine kompressiosuhteineen on ollut REDin vahvuus, on se ollut heikkous jälkityövaiheessa. Tallenteen dekoodaaminen ja soittaminen normaalinopeudella tietokoneessa on vaatinut joko hyvin paljon prosessointitehoa tietokoneelta tai REDin valmistaman koodekin dekodaamiseen tarkoitetun RED ROCKET-X kiihdytinkortin.

REDin viime vuonna alkanut yhteistyö grafiikkaprosessorivalmistaja NVIDIAn kanssa tuo uusia mahdollisuuksia tuottajille, joiden workflow:ssa ei ole ollut jatkuvaa tarvetta suurelle prosessointiteholle tai RED ROCKET-X kortille. 

Uusi teknologia mahdollistaa R3D®-koodekin dekoodaamisen ja debayeroinnin NVIDIA:n grafiikkakorteissa, tehden editointivaiheen aloittamisen suoraan R3D®-koodekilla mahdolliseksi jopa heikompitehoisilla tietokoneilla.

Lisäksi uudistus lyhentää merkittävästi koodekin renderöintiaikoja.Julkaisun yhteydessä RED julkaisi myös päivityksen REDCINE-X PRO® ohjelmaansa, jossa uutta teknologiaa pääsee testaamaan välittömästi. Teknologia ei ole vielä saatavilla muissa editointiohjelmissa.

LISÄÄ REDIN SIVUILLA
NVIDIAN BLOGIIN